Home / Blog / SEO : Waarom werkt uw huidige zoekmachine strategie niet?

Waarom werkt uw huidige SEO aanpak niet?

Het implementeren van een zoekmachine strategie is niet genoeg om op de eerste pagina van google zoekresultaten te komen. Zelfs met een SEO plan is er een kans dat het niet werkt zoals u vooraf hoopte.

Er kunnen verschillende oorzaken zijn waardoor uw zoekmachine strategie niet het gewenste resultaat behaald. Zonder dat u de reden begrijpt waarom het niet werkt, schiet u niets op.

Drie van de meest voorkomende fouten zullen in dit artikel worden opgesomd.

U maakt niet gebruik van de juiste keywords

Het bepalen van de juiste keywords voor uw bedrijf kan moeilijk zijn, zeker als u in een branche opereert met veel concurrentie.

De meest voorkomende keyword problemen zijn:

  • Enkelvoudige keywords
  • Gebruik maken van populaire keywords
  • Te specifieke keywords

Bij het gebruik maken van enkelvoudige en populaire keywords, wordt u niet snel gevonden na een zoekopdracht omdat u moet concurreren met de grootste bedrijven die een hoog marketingbudget hebben. Voor de zoekmachine strategie is het daarom van belang dat er keywords worden gebruikt om de populaire keywords heen.

Ben niet te specifiek of te vaag bij de zoektocht naar de juiste keywords. Het is van belang om uw organisatie goed weer te geven zodat de prospects via zoekopdrachten bij u terecht komen.

U maakt geen gebruik van digitale marketing tools

Via digitale marketing tools kunt u erachter komen welke strategie werkt en welke niet. Daar kunt u vervolgens op anticiperen door de strategie aan te passen of hulp in te schakelen.

Het optimaliseren van de content op de website kost tijd, doorzettingsvermogen en continue verbetering. Een nieuw SEO traject kunt u beter in één keer goed opzetten en volgen dan continue van course te wisselen.

U richt zich niet op de juiste klanten

De SEO strategie moet erop gericht zijn waar uw klanten of prospects naar zoeken als ze uw product of dienst nodig hebben. Op het moment dat u niet goed weet wie uw klant is, heeft uw SEO strategie meer kans van mislukken dan slagen.

Wat hiervoor gebruikt wordt is onder andere de bounce rate. De bounce rate is het aantal klanten die uw website komen en de site weer verlaten zonder verder te kijken. Als deze rate hoog is, komt u waarschijnlijk voor in de verkeerde zoekresultaten en zal er een andere SEO strategie moeten worden ontwikkeld.


Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op gebied van Ecommerce en Online Lead Generatie? Schrijf je nu in!




Copyright © 2017   |   Top