Home / Blog / Content marketing : Call to action

Call to action

Als uw content geen call to action (cta) button heeft, laat u kansen op verkopen liggen. Een cta vertelt uw potentiële klant precies wat u van hem verwacht. Op het moment dat de content uw lezer aanspreekt, zal deze geen moeite hebben om actie te ondernemen. De tekst die u publiceert hoeft geen verkooppraatje te zijn om effectief te zijn.

In dit artikel zullen enkele tips worden gegeven voor een goede call to action die deel uit maakt van een groter geheel om tot meer inschrijvingen te komen, meer downloads of welk conversiedoel dan ook.

Creëer een persoonlijke ervaring

Zorg ervoor dat de call to action direct tot de lezer spreekt. Daarnaast is het belangrijk dat de lezer direct weet waarvoor hij actie onderneemt. Of het nu is om een E-book te downloaden, zich in te schrijven voor de nieuwsbrief of het contactformulier invult.

Duidelijkheid

De meeste mensen zijn altijd druk bezig op internet; mails checken, doelgericht zoeken en bekijken van social media. Dit gebeurt vaak allemaal tegelijkertijd. Dit betekent dat men niet de tijd neemt om uit te zoeken hoe iets op uw website werkt, wanneer de gratis Webinar is die u aanbiedt etc. Het geven van de benodigde informatie op een duidelijke en overzichtelijke manier is daarom een zeer belangrijk punt in het proces om meer klanten te binden. Houdt de call to action kort en maak er geen verkooppraatje van.

Opvallen

Laat uw call to action opvallen ten opzichte van de rest van de content op de desbetreffende pagina zodat deze niet gemist kan worden. Door te spelen met onder andere de lettergrootte en kleuren valt de call to action al op voor uw potentiële klant. Dit zal leiden tot meer conversatie.

Heeft u vragen over hoe u meer conversie kunt krijgen? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op.


Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op gebied van Ecommerce en Online Lead Generatie? Schrijf je nu in!




Copyright © 2019   |   Top