Home / Blog / Facebook : 5 tips voor het gebruik van Facebook aanbiedingen

[post_view]

De nieuwe reclame functie van Facebook, genaamd Facebook aanbiedingen, biedt bedrijven de mogelijkheid om kortingen en promoties te delen. Dit kan zowel in de winkel zelf als online met het hun Facebook publiek. De mogelijke klant kan deze aanbiedingen plaatsen op de eigen pagina en delen met vrienden en familie.

Dit nieuwe advertentieblok is verkrijgbaar vanaf  $5 voor paginabeheerders. Dit bedrag loopt op bij een groter aantal fans, maar het is gratis voor potentiele klanten.
Zo profiteert uw bedrijf het meest van de Facebook aanbiedingen:

1. Adverteer met gewenste en exclusieve aanbiedingen

Ben er zeker van dat de aanbiedingen gewenst zijn door uzelf af te vragen of u in zou gaan op het aanbod en of uw vrienden dit ook zouden doen, als dit zou worden gepubliceerd. Een aanbieding van hoge kwaliteit, is een aanbieding die deelbaar is en niet de intentie wekt van adverteren.

2. Deel de aanbieding opnieuw voordat u een nieuwe plaatst

Als u een aanbieding heeft geplaatst, heeft het nog altijd verdere promotie op de pagina nodig. Dit hangt af van wanneer de aanbieding afloopt, deel dit om de 3 dagen op uw pagina om de promotie te optimaliseren.
Plaats geen nieuwe aanbieding in de tijd dat deze kan concurreren met de vorige aanbieding, dit verkleind het succes van beide aanbiedingen. Deel de Facebook link ook op andere social media voor een groter bereik.

3. Plaats nieuwe aanbiedingen bovenaan de pagina

De nieuwe Timeline functie van Facebook maakt het mogelijk om een aanbieding bovenaan de pagina vast te zetten, dit verzekerd dat uw volgers en niet-volgers deze aanbieding als eerste zien wanneer ze uw pagina bezoeken. Om dit te realiseren klikt u op het penseel rechtsboven in uw bericht en selecteer: Bovenaan plaatsen.

4. Advertenties moeten kort en duidelijk zijn

Gebruik een duidelijke zin die oproept tot actie, zoals: “2 halen, 1 betalen” of  “Voer deze actiecode in voor 25 procent korting”. Het is ook van belang om in de kop van de tekst te vermelden als het om een exclusieve Facebook aanbieding gaat.Volgens een recent onderzoek naar aanbiedingen op Facbook pagina’s, blijkt dat advertenties met “€’s korting” en “coupon” in de tekst meer bekeken worden dan andere.Dit is een belangrijk gegeven om in gedachte te houden en vermeld altijd duidelijk hoeveel de korting bedraagt.

5. Afbeeldingen moeten eenvoudig en kleurrijk zijn

Overweeg een afbeelding voor uw aanbieding die eruit sprint tegen de witte achtergrond van Facebook. Als u tekst in een afbeelding overweegt, kies dan voor een tekstkleur die goed leesbaar is op de kleuren van de afbeelding. Facebook ondersteunt afbeeldingen met een formaat van 90×90 pixels. Als u een afbeelding maakt met deze afmetingen zijn er geen problemen bij het uploaden naar Facebook, grotere afbeeldingen kunnen problemen veroorzaken met de weergave van de afbeelding doordat Facebook de afbeelding kleiner maakt.

 


Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op gebied van Ecommerce en Online Lead Generatie? Schrijf je nu in!




Write a comment:

*

Your email address will not be published.

Copyright © 2017   |   Top