Home / Blog / Advertisement : 6 stappen die leiden tot meer leads

6 stappen die leiden tot meer leads

Elke ondernemer wilt iets verkopen. De meest effectieve manier om dit te bereiken is door gebruik te maken van de juiste tekst voor marketingdoeleinden. De juiste tekst leidt tot meer leads.

Het stuk tekst kan de vorm aannemen van een email, content op een website of blog, een script voor een video alsmede een aantal andere formats. Waar het op neer komt is dat als je verkoopt met woorden, je gebruik moet maken van de juiste tekst.

Niets kan effectiever meer leads genereren dan gebruik te maken van juiste kwalitatieve teksten. Alleen al het veranderen van woorden in de huidige advertenties kunnen leiden tot meer omzet. Iedereen die een facebookpost kan schrijven of een mail kan opzetten, kan leren goede teksten te schrijven. Als onderdeel van de marketing is het belangrijk om hiernaar te kijken.

6 eenvoudige stappen voor de opbouw van goede teksten te komen die leiden tot meer leads.

1.      ‘Persoon, probleem en oorzaak’

De eerste stap om tot een effectieve tekst te komen is het kennen van de doelgroep en de specifieke situatie die ze willen veranderen. Zonder deze inzichten zullen de marketingactiviteiten niet op de meest effectiefste manier worden ingezet.

2.      ‘Versterking en uitbreiding’

Het vergroten van het probleem van de potentiële klant is de volgende stap. Hierin dient ook wel duidelijk aangegeven te worden wat de ideale situatie is die de klant kan bereiken. Kopers moeten geloven dat ze uw product of dienst niet alleen willen, maar echt nodig hebben. Bij het schrijven van de teksten dient de focus gelegd te worden op het feit wat het de klant kost, mits hij/zij het probleem niet oplost.

3.      ‘Verhaal en oplossing’

In deze fase wordt beschreven wat de oplossing is van het probleem voor de potentiële klant. In deze fase moet er een verhaal worden geschreven waarin de lezer zich kan inleven en de oplossing wordt geboden in deze specifieke case. Het verhaal dient de potentiële klant te inspireren.

4.      ‘Transformatie’

Onthoud dat de klant niet geïnteresseerd is in het daadwerkelijke product of de dienst, maar in het resultaat. Het is belangrijk om het doel in gedachte te blijven houden, door welk product of dienst dit ook bereikt zal worden.

5.      ‘Aanbod’

In deze stap wordt er duidelijk aangegeven wat de klant krijgt als er voor de oplossing wordt gekozen die geschetst is.

6.      ‘Respons’

Tijdens dit gedeelte van de tekst zal de klant worden benaderd om daadwerkelijk te kopen. Wat vaak opvalt is dat dit het ‘slechtste’ stuk tekst is, omdat de ondernemer vaak terughoudend is als het gaat om de daadwerkelijke verkoop. In dit gedeelte van de tekst dienen de stappen te worden beschreven die de klant moet nemen om tot contact of koop over te gaan.

De bovengenoemde 6 stappen zullen van grote invloed zijn op de uitkomsten uit de marketing activiteiten.


Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op gebied van Ecommerce en Online Lead Generatie? Schrijf je nu in!




Copyright © 2017   |   Top