Home / Blog / content : 4 Social media strategieën om de e-commerce verkopen te verhogen

4 Social media strategieën om de e-commerce verkopen te verhogen

Als u een e-commerce bedrijf runt, heeft u de kans dat uw potentiële klanten zich op diverse social media bevinden. Uit recente statistieken is gebleken dat de verhouding tussen mannen en vrouwen die gebruik maken van social media gelijk is. Ongeveer 61% van de facebook gebruikers is van middelbare of oudere leeftijd. De gemiddelde gebruiker is ongeveer 37 jaar oud.

Als u niet ontdekt welk social media kanaal uw potentiële klanten het meest gebruiken, dan mist u de kans om via deze weg een relatie met uw klanten op te bouwen en potentiële klanten te benaderen.

Wij geven u in dit artikel 4 e-commerce marketing tips die u helpen met uw social media marketing om de sales te verhogen.

1.     Ga daar waar uw doelgroep zich bevindt.

Van twitter tot LinkedIn zijn er tal van groepspagina’s waar potentiële klanten zich bevinden. Zoek uit waar de klanten samenkomen door de volgende stappen:

  • Vraag het ze! Door middel van een korte enquête kunt u veel nuttige informatie ontvangen.
  • Scan platformen! Maak gebruik van gratis tools zoals Trackur en Social Mention om erachter te komen waar je klanten praten over je naam, je concurrenten of bepaalde kernwoorden.
  • Sites zoals facebook en twitter zijn redelijk transparant over de gebruikersstatistieken. Maak gebruik van onderzoeken door externe partijen waar uw klanten zich bevinden.

2.     Kijk naar wat uw concurrentie doet en weet.

Of u nu gaat beginnen op social media, of dat u het gebruik een stapje omhoog wilt krijgen; het is heel nuttig om te weten wat de concurrentie al weet. Maak tijd vrij om in kaart te brengen wat uw grootste concurrenten doen. U kunt natuurlijk ook geheel vrijblijvend bij ons informeren naar de mogelijkheden.

3.     Biedt speciale aanbiedingen aan.

Verleidt klanten via exclusieve aanbiedingen op uw social media kanaal. Dit kan onder andere betrekking hebben op gratis verzendkosten en lagere verkoopprijzen. Daarnaast kunt u exclusieve nieuwtjes kwijt op uw social media, zoals productlanceringen.

4.     Promoot niet alleen producten.

Het hoofddoel van uw e-commerce bedrijf is om zo veel mogelijk producten of diensten te verkopen. Met te veel promotie en te weinig betrokkenheid gaat u op social media niet succesvol zijn. Deel ook eens relevant nieuws of verhalen die betrekking hebben op de bedrijfstak waarin u zich bevindt. Neem deel aan gesprekken en discussies over producten of diensten die u aanbiedt. Creëer een blog op uw website en link deze aan de content van uw social media.


Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op gebied van Ecommerce en Online Lead Generatie? Schrijf je nu in!




Copyright © 2017   |   Top