Home / Blog / SEO : 3. Waarom zoekmachinemarketing belangrijk is

Hoofdstuk 3 Waarom zoekmachinemarketing noodzakelijk is

Een belangrijk aspect van zoekmachinemarketing is het gemakkelijk maken van uw website voor zowel bezoekers als zoekmachine robots. Ondanks dat de zoekmachines steeds slimmer zijn geworden, kunnen deze nog steeds niet een webpagina lezen zoals een persoon dat kan. SEO helpt de zoekmachine begrijpen wat er op de webpagina staat en hoe de pagina kan aansluiten aan de wensen van de bezoeker.

Stelt u zich eens voor. U plaats een afbeelding van uw onderneming.  In de beschrijving gebruikt u afkortingen. De zoekmachine begrijpt de afkortingen niet. Hoe zorgt u er wel voor dat de zoekmachine uw website optimaal begrijpt?

Het begrijpen van de mogelijkheden en beperkingen van de zoekmachine zorgt ervoor dat u uw content plaatst op een manier dat de zoekmachine dit ook goed begrijpt. Zonder zoekmachinemarketing kan een website totaal onzichtbaar zijn.

De beperkingen van zoekmachinetechnologie

Zoals in hoofdstuk 1 aangegeven, indexeert de zoekmachines alle pagina’s. Onderstaand zijn enkele problemen opgesomd:

  • Content die niet aan de voorkant te vinden is. Een voorbeeld is een site waar de content te vinden is nadat je bent ingelogd.
  • Duplicaten van pagina’s zijn een probleem omdat de zoekmachine soms moeite heeft met het vinden van de originele pagina.
  • Slechte linkstructuur kunnen ervoor zorgen dat de zoekmachine niet alle pagina’s aan elkaar linkt.
  • Geen duidelijke alt-tekst en beschrijving bij mediagebruik kunnen voor problemen zorgen bij het indexeren.

Naast problemen bij het indexeren kunnen de zoekmachines moeite hebben met zoekopdrachten te linken aan de content.

  • Niet voorkomende termen.
  • Content gericht op de verkeerde locatie.
  • Niet kloppende titel met bijbehorend bericht.

Zorg ervoor dat je content gezien wordt

De technische details van zoekmachinevriendelijke webdesign zijn belangrijk, echter zal er zoekmachinemarketing nodig zijn om een goede ranking te krijgen.  De zoekmachines hebben van zichzelf geen formules die de kwaliteit van de content kunnen peilen op het web. In plaats daarvan vertrouwt de technologie achter de zoekmachine op de relevantie en het belang van de content door te kijken naar de reactie van de bezoekers, wat ze ontdekken, welk commentaar ze leveren, en waar de content naar linkt. Vandaar dat het belangrijk is dat er over de content gepraat wordt en er verwijzingen zijn.

Steeds veranderende SEO

De manier waarop zoekmachines ‘ranken’ verandert continu. Hoe de zoekmachines ontwikkelen is onzeker en onbekend. Wat zeker is, is dat de het belangrijk blijft om mee te gaan in de veranderingen. Om traffic te verhogen en zichtbaarheid te verbeteren, is het van belang om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en hulp van professionals met ervaring in te schakelen.


Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op gebied van Ecommerce en Online Lead Generatie? Schrijf je nu in!




Copyright © 2017   |   Top